نوشته ها درباره ما تماس با ما

آشنایی با استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی

استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی یکی از ارکان مهم در تجهیز آشپزخانه صنعتی است. ضدزنگ بودن و وزن مناسب استیل، استفاده از آن را مرسوم می کند.

آشنایی با استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی

استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی یکی از ارکان مهم در تجهیز آشپزخانه صنعتی است. ضدزنگ بودن و وزن مناسب استیل، استفاده از آن را مرسوم می کند.

دلیل ضد زنگ بودن استیل

هنگامی استیل ضد زنگ می شود که در میان عناصرش حداقل 10.5% کروم داشته باشد.این مقدار کروم پس از ترکیب شدن با اکسیژن هوا برروی استنلس استیل لایه ای را به نام اکسید کروم تشکیل می دهد که این لایه دیده نمیشود. ولی باعث میشود ارتباط بین استیل و هوا از بین رفته و استیل سالم بماند هر چه قدر مقدار کروم همراه عناصر دیگری همچون نیکل و مولیبدن بیشتر باشد این لایه تقویت میشود و خاصیت ضد زنگ بودن استیل را افزایش می‌دهد.

استیل 304 چیست؟

استیل حاوی 18% کروم و8% نیکل را استیل 304 می نامند که یکی از پر طرفدارترین و محبوبترین نوع استیل در بازار ایران می باشد. این استیل در صنعت آشپزخانه های رستوران خیلی کاربردی است.

استیل 316 چیست؟

استیل 316 حاوی 16% کروم و10% نیکل و 2% مولیبدن می باشد ، مولیبدن موجود در این استیل باعث مقاومت در برابر خوردگی ناشی از کلراید (مانند آب دریا)می شود.

اصطلاح بگیر و نگیر بودن استیل به چه معناست؟

در مواقعی که استیل جذب آهن ربا بشود اصطلاحا به آن استیل بگیر گفته می شود که استیل های سری 400 که نیکل نداشته و فقط کروم دارند از این دسته اند.ولی استیل های سری 300 که دارای نیکل هستند جذب آهن ربا نمیشود وبه آنها اصطلاحا استیل نگیر گفته میشود. معمولا در آشپزخانه صنعتی از استیل 304 نگیر استفاده می شود. شرکت اشل عرضه کننده انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی بوده که بدنه آن ها از استیل می باشد. به عنوان مثال برای هود صنعتی از استیل ضدزنگ استفاده خواهد شد.

AISI به چه معناست؟

AISI  مخفف عبارت انجمن آهن و فولاد امریکا است که همین انجمن برای اولین بار اقدام به دسته بندی و نامگذاری استنلس استیل ها مانند304،316 و... نموده است.

طریقه تشخیص استیل از لحاظ آلیاژ

در بازار دکوراتیو استیل ایران تشخیص دادن تفاوت آلیاژ های استیل با چشم کاری سخت وحتی غیر ممکن می باشد.

معمولا با استفاده از قطره هایی به نام قطره آنالیز این کار صورت می گیرد.

رایج ترین و پرمصرف ترین نوع استیل

پرمصرف ترین نوع استیل، استیل با آلیاژ 304 و201 است که با ممنوعیت واردات استیل 201 ، استیل 304 از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است که در زمینه های نرده استیل، حفاظ استیل،ساخت کابین های آسانسور ، ساخت سازه های استیل، انواع یراق نرده استیل و ... کاربرد فراوانی دارد. پس از استیل 304، استیل 316 رایج ترین نوع استیل می باشد که در صنایع غذایی و جراحی ودریایی و... کاربرد دارد.

تقسیم بندی استیل از نظر ظاهر

از لحاظ ظاهری استلس استیل هم در در مقاطع لوله و پروفیل ،هم در ورق های استیل به استیل آیینه ای (mirror)، استیل براق، استیل خش دار ، استیل طرح دار و استیل مات تقسیم می شوند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رسام مشاوران میزان می باشد.