نوشته ها درباره ما تماس با ما

تجهیزات آماده سازی غذای رستوران

برای خرید تجهیزات آماده سازی غذا رستوران و آشپزخانه صنعتی نیاز به دانش اولیه در این زمینه بوده که شرکت اشل کاملا جامع به آن پرداخته است.

تجهیزات آماده سازی غذای رستوران

همه چیز درباره تجهیزات آماده سازی غذا

برای خرید تجهیزات آماده سازی غذا رستوران و آشپزخانه صنعتی نیاز به دانش اولیه در این زمینه بوده که شرکت اشل کاملا جامع به آن پرداخته است. در این بخش قصد داریم به تفکیک در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی مرتبط با تجهیزات آماده سازی غذا صحبت کنیم.

تجهیزات آماده سازی غذا در آشپزخانه صنعتی و رستوران ها به دسته بندی های زیادی تقسیم می شوند. از جمله این دسته بندی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ماشین آلات صنعتی
  2. چرخ گوشت صنعتی
  3. اره استخوان بر صنعتی
  4. کالباس بر صنعتی
  5. خلال کن صنعتی
  6. خمیرگیر صنعتی
  7. سبزی خرد کن صنعتی
  8. پوست گیر و پوست کن صنعتی
  9. میز استیل صنعتی
  10. سینک ظرفشویی صنعتی و وان شستشو
  11. شبکه آبرو
  12. و غیره

ماشین آلات صنعتی

وقتی در مورد تجهیزات آماده سازی غذا صحبت می کنیم؛ ماشین آلات صنعتی طیف گسترده ای از این تجهیزات را درون خود جای می دهد و در واقع می توان به آن دسته بندی مادر در تجهیزات آماده سازی غذا، اطلاق نمود. همه دستگاه های صنعتی مناسب برای آشپزخانه صنعتی از چرخ گوشت صنعتی و اره استخوان بر گرفته تا خلال کن های صنعتی و پوست کن سیب زمینی و دیگر محصولات، همه زیر مجموعه ماشین آلات به حساب می آیند. با این وجود؛ چون هرکدام از زیر مجموعه های  ماشین آلات صنعتی، تنوع مختلفی از تجهیزات را پوشش می دهد؛ از همین رو برخی از آن ها را به صورت جداگانه بررسی کرده ایم. نکته ای که باید به آن دقت کنیم این است که خیلی از ماشین آلات صنعتی، کالای بازرگانی بوده و وارداتی خواهند بود. برندهای مطرحی چون مینروا، هالد و غیره در حوزه ماشین آلات صنعتی، به صورت گسترده فعال هستند.

چرخ گوشت صنعتی

‌از تجهیزات آماده سازی غذا در آشپزخانه صنعتی، به چرخ گوشت صنعتی می‌توان اشاره کرد. یکی از مسائلی که در چرخ گوشت صنعتی نسبت به دیگر تجهیزات آماده سازی، قابل توجه است؛ تنوع گسترده ای است که این محصول دارد. چرخ گوشت صنعتی به گونه ای طراحی گردیده است که حجم بالایی از گوشت را آماده کند. چرخ گوشت صنعتی را می توان به صورت صنعتی و نیمه صنعتی خریداری نمود. 

به جرات می‌توان گفت در کشور ما غذاهایی که درون آن‌ها از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود جز پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین غذاهاست که سردمدار آن‌ها نیز کباب کوبیده می‌باشد. بسیاری از افراد به دنبال راز درست کردن این نوع غذاها هستند. معمولا طعم کباب‌های خانگی با غذایی که در رستوران آماده می‌شود، متفاوت است. نکته اساسی در این مساله نوع آماده سازی گوشت است که به چه نحوی با مواد اولیه مخلوط گردد و با استفاده از چه دستگاهی، چرخ و یا میکس شود. اینجاست که اهمیت استفاده از چرخ گوشت صنعتی، معنا پیدا می‌کند.

اره استخوان بر صنعتی

اره استخوان بر صنعتی هم در آشپزخانه های صنعتی و هم در قصابی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه را می توان در دو مدل اره استخوان بر ایستاده و یا اره استخوان بر رومیزی تهیه نمود. همانطور که از اسم آن هم پیداست، جهت بریدن انواع استخوان های ضخیم کاربرد خواهد داشت.

کالباس بر صنعتی

دستگاه کالباس بُر (Slicer) یکی از تجهیزاتی است که برای آماده سازی و برش انواع کالباس ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی که در مورد کالباس و سوسیس های مختلف با ابعاد متنوع صحبت می کنیم. می دانیم که کالباس ها برای رسیدن به دست مصرف کننده، نیاز به قطعه قطعه شدن دارند. طبیعی است که باید بگوییم این کار به وسیله دستگاه کالباس بر یا همان اسلایسر صورت می پذیرد. 

این دستگاه با قرار دادن کالباس داخل آن، می تواند برش های مختلف با ضخامت قابل تنظیم برای ما ایجاد کند. این برش های نازک در استفاده کالباس در محل هایی که فروش ساندویچ داشته و از کالباس استفاده می کنند بسیار کاربردی خواهد بود. 

خلال کن صنعتی

بوسیله دستگاه خلال کن صنعتی می توانیم انواع مواد غذایی را خلال کرده و آماده نمود. خلال کن های صنعتی با خلال کردن انواع مواد غذایی به صورت یکدست و سریع، کار آشپزان را راحت می کند. دستگاه خلال کن به ما امکان خلال کردن موادی مانند انواع میوه ها، سبزیجات، گوشت و دیگر مواد را می دهد. هر کدام از خلال کن ها می تواند مخصوص به یک مواد بوده مثلا خلال کنی که مخصوص خلال کردن سیب زمینی است. دستگاه خلال کن صنعتی معمولا می تواند با راندمان بالا اقدام به خلال نمودن مواد غذایی مورد نیاز شما نماید. 

لازم است اشاره کنیم که دستگاه خلال کن صنعتی مخصوص میوه جات نیز در بازار موجود است. این دستگاه ها میوه ها را در ابعاد مختلف برش میزنند. استفاده از این دستگاه برای خلال کردن کیوی، سیب، لیمو، نارنگی و دیگر میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه خلال کن صنعتی معمولا دارای تیغه های قابل تعویض هستند. این تعویض تیغه ها می تواند مزایای بسیاری در بر داشته باشد. مثلا شما می توانید با تعویض تیغه ها برش ها و خلال های مورد نظرتان را در اندازه های مختلف تهیه نمایید. یکی دیگر از مزایای قابل تعویض بودن تیغه ها، در تیز کردن آنها می باشد. زمانی که حس کردید دستگاه خلال کن صنعتی شما دیگر به درستی قادر به برش دادن مواد غذایی شما نمی باشد، می توانید تیغه ها را جدا کرده و پس از تیز نمودن مجددا مورد استفاده قرار دهید.

خمیرگیر صنعتی

دستگاه خمیرگیر صنعتی  یکی از تجهیزات پر کاربرد در صنعت پخت نان و آشپزخانه صنعتی می باشد. دستگاه خمیرگیر صنعتی وسیله مناسبی برای آشپزخانه صنعتی است که کاربرد زیادی برای پخت نان و یا پیتزا خواهد داشت.  به این ترتیب که خمیر مورد نیاز برای پخت انواع نان و پیتزا  را ابتدا می‌بایست توسط خمیرگیر صنعتی آماده کرد. دستگاه خمیرگیر صنعتی که به میکسر هم معروف بوده، علاوه بر سرعت بخشیدن به کار آماده سازی می تواند کار نگهداری خمیر را نیز انجام دهد.

سبزی خرد کن صنعتی

در آشپزخانه صنعتی، تقریبا برای آماده سازی انواع مواد، به ماشین آلات وابسته ایم. علت این امر هم حجم بالای موادی است که نیاز به آماده سازی خواهد داشت. از همین رو سبزی خرد کن های صنعتی جهت خرد کردن انواع سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند.

پوست کن صنعتی

از دیگر ماشین آلاتی که در آشپزخانه های صنعتی مورد نیاز خواهد بود، پوست کن های صنعتی که به آن پوست گیر هم گفته می شود؛ هستند. پوست کن سیب زمینی، پوست کن سیر، پوست کن پیاز و غیره از انواع پوست کن های صنعتی می باشند.

میز استیل صنعتی

اگر بخواهیم از ماشین آلات فاصله بگیریم، باز هم تجهیزاتی هستند که می توان آن ها را جزیی از تجهیزات آماده سازی غذای رستوران قلمداد کرد. میز استیل صنعتی یکی از این تجهیزات است که می توان از آن برای نگهداری و آماده سازی انواع مواد استفاده کرد.

سینک ظرفشویی صنعتی

انواع سینک های ظرفشویی صنعتی مختلف، مانند سینک ظرفشویی تک لگن، سینک ظرفشویی دو لگن، سینک ظرفشویی کابین دار، تانک شستشو و همچنین وان های شستشو سبزیجات،  هستند. همچنین شما می توانید با نصب شیر شاور بر روی سینک های ظرفشویی، کار شستشو را ساده کنید.

خرید تجهیزات آماده سازی غذا

قابل ذکر است که تجهیزات آماده سازی مخصوصا در قسمت ماشین آلات، دارای دسته بندی بسیار بزرگی است که نمی توان موردی به همه آن ها اشاره نمود. با این وجود در این مطلب تلاش کردیم به طیف گسترده ای از تجهیزات مرتبط به آماده سازی غذا اشاره کنیم. برای خرید هرکدام از این تجهیزات می توانید با گروه صنعتی اشل تماس برقرار کنید.

  ۰۲۱-۲۶۱۵۱۱۲۳  

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رسام مشاوران میزان می باشد.

طراحی و اجرا