نوشته ها درباره ما تماس با ما

در مورد اسلایسر چه می دانید؟

یکی از پرکابردترین ماشین آلات صنایع غذایی، که هم در آشپزخانه‌های صنعتی و هم در منازل از آن بسیار استفاده می‌شود دستگاه اسلایسر است.

در مورد اسلایسر چه می دانید؟

در مورد اسلایسر چه می دانید؟

وقتی در مورد ماشین آلات صنعتی غذایی صحبت می کنیم؛ دسته بندی گسترده ای از محصولات پیش روی ما قرار می گیرد. یکی از این تجهیزات، دستگاه اسلایسر یا کالباس بر (که مدل گوشت بر آن است) می باشد. این دستگاه در مراکز غذایی چندین مدل متفاوت خواهد داشت که به آن ها اشاره خواهیم کرد:

دستگاه اسلایسر گوشت و دستگاه اسلایسر میوه و سبزیجات که زیر مجموعه این دستگاه، دستگاه هایی همچون اسلایسر سیب زمینی، دستگاه اسلایسر پیاز و دستگاه اسلایسر قارچ هم وجود خواهند داشت و از پر کاربرد ترین دستگاه‌های اسلایسر هستند. در این نوشته دستگاه اسلایسر را بررسی خواهیم کرد.

 

دستگاه اسلایسر | شرکت اشل

کار با دستگاه اسلایسر

اولین چیزی که در مورد کار با این دستگاه باید بگوییم این است که کار با دستگاه اسلایسر بسیار آسان است. اسلایسر بسیار با نظم عمل می کند و در اکثر مدل ها انواع متنوعی از تیغه ها وجود دارد.دقت نمایید؛ فردی که با اسلایسر کار می کند حتما باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.

نکاتی در مورد دستگاه اسلایسر گوشت

اکثر منتقدان دستگاه اسلایسر گوشت می گویند که هنگامی که با دستگاه کار می کنند گوشت به عقب و جلو حرکت میکند. یک نکته اساسی این است که هرچه گوشت شما سردتر یا یخ زده‌تر باشد، اسلایسر بسیار راحت‌تر و منظم‌تر عملیات قطعه کردن را انجام میدهد.
گوشتی که برای اسلایس شدن استفاده می کنید نباید پخته شده باشد.

 

 

دستگاه اسلایسر میوه

طبیعی خواهد بود که در مراکز غذایی مختلف، اسلایس کردن انواع میوه و صیفی جات توسط نیروی انسانی آسان نخواهد بود. از همین رو دستگاه اسلایسر میوه یا دستگاه برش میوه یکی از مهم ترین نیازهای هر رستوران و فست فود است. با توجه به ماهیت اکثر میوه ها که خیلی راحت له می شوند؛ داشتن یک دستگاه مناسب جهت خرد کردن و قطعه قطعه کردن آن ها امری ضروری است.

نکاتی که در خرید اسلایسر میوه باید به آن دقت نمایید ظرفیت اسلایسر، نوع و تعداد تیغه‌ها و قدرت موتور آنها می باشد. در ادامه با این نکات می پردازیم:
ظرفیت: انواع دستگاه اسلایسر میوه با ظرفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که کمترین آن اسلایسر میوه ۲۵۰ کیلویی است. انواع اسلایسر میوه در ظرفیت‌های ۴۰۰، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرمی نیز وجود دارند.
قدرت موتور: دستگاه اسلایسر با کمترین ظرفیت، یک دستگاه اسلایسر میوه ۲۵۰ کیلویی است که تک تسمه‌ای است. انواع دستگاه اسلایسر میوه با ظرفیت‌های بیشتر دو تسمه‌ای هستند.
تیغه: به طور معمول هر دستگاه اسلایسر میوه دارای ۴ تیغه است که دو تیغه برای برش ورقه‌ای، یک تیغه برای خلال کردن و یک تیغه برای رنده کردن است. بعضی از تولید کنندگان دستگاه اسلایسر میوه، بنا به درخواست مشتری تیغه نگین زن نیز به همراه دستگاه قرار می دهند.

 

انواع اسلایسر را از ما بخواهید!

مزایای استفاده از اسلایسر

از محیط هایی که وجود دستگاه اسلایسر در آنها ضروریست انواع هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، آشپزخانه ها و … است.
خصوصیات هر دستگاه اسلایسر، که یک دستگاه تصفیه و آماده سازی اولیه مواد غذایی است، منحصر به فرد تعریف میشود اما به صورت کلی دستگاه اسلایسر برای خردکردن موادی مانند :

  • اسلایس کردن گوشت
  • سبزیجاتی که در ترشیجات ها استفاده میشوند
  • برای تهیه سالاد سزار
  • برش خیارشور
  • خرد کردن انواع میوه ها ( سیب،موز ،پرتقال ،گلابی ،کاهو ،کالباس،آناناس ،پیاز ،…)
  • خردکردن سوسیس و کالباس

 

اسلایسر | کالباس بر

راه اندازی کار با دستگاه اسلایسر

با توجه با نکات گفته شده میتوان نتیجه گیری کرد که اگر ما یک دستگاه اسلایسر میوه یا خردکن میوه تهیه کنیم و سپس یک دستگاه خشک کن میوه داشته باشیم که میوه ها را برای ما خشک کند به همراه یک دستگاه بسته بندی میتوانیم یک خط تولید ساده راه اندازی کنیم . ضمن اینکه در مطلب تهیه چیپس میوه با دستگاه میوه خشک کن در مورد دستگاه های میوه خشک کن نیز صحبت کرده ایم.

نحوه نگهداری از دستگاه اسلایسر

تمیزکردن اسلایسر خیلی سخت نیست ممکن است بعد از استفاده از دستگاه در گوشه و کنار آن گوشت و یا تکه‌های میوه و سبزی چسبیده باشد که حتما در همان روز سعی به رفع آن کنید.فراموش نکنید برای تمیز کردن حتما اسلایسر را خاموش و از برق بکشید.  میتوانید از پاکننده‌ها نیز استفاده کنید البته قبل از این کار به دفتر چه راهنما مراجعه کنید در بعضی مدل ها نوع ماده شوینده ذکر شده است. میتوانید برای تمیز کردن دستگاه اسلایسر از دستمال‌های ضدعفونی کننده نیز استفاده کنید .
حتما خصوصیت اسلایسر را به دقت بخوانید، دستگاه مدام با رطوبت در تماس است و باید به جنس بدنه اسلایسر بسیار توجه داشته باشید که دچار زنگ زدگی نشود . بهترین جنس دستگاه اسلایسر، طراحی فولاد ضد زنگ به همراه پوشش محافظ ضد زنگ  است.

قیمت دستگاه اسلایسر

قیمت دستگاه های صنعتی از جمله دستگاه اسلایسر را میتوانید از مشاوران شرکت اشل کسب کنید. همچنین اگر قصد خرید دستگاه اسلایسر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به نکات مهم پیش از خرید اسلایسر توجه کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رسام مشاوران میزان می باشد.