نوشته ها درباره ما تماس با ما

چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم

یکی از سوالات پر تکرار برای کسانی که به دنبال راه اندازی کافه رستوران و یا … هستند این است که چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم.

چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم

چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم

یکی از سوالات پر تکرار برای کسانی که به دنبال راه اندازی کافه رستوران و یا … هستند این است که چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم. برای راه اندازی یک کافه و پیشرفت کسب و کار در این زمینه، وسایل و تجهیزات مختلفی مورد نیاز می باشد. یکی از این تجهیزات فرنچ پرس است که با کمک آن می توان قهوه را آماده نمود. از آن جا که محبوبیت قهوه مثال زدنی است و یکی از پر تکرار ترین سفارشات در کافه های مختلف می باشد، وجود فرنچ پرس می تواند کمک زیادی در هر چه بهتر و سریع تر درست کردن قهوه به ما کمک کند.

برای این که با چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم و همچنین عناوین دیگری مانند با فرنچ پرس چی درست کنیم، خرید قهوه فرنچ پرس، چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم و … بهتر و بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می شود که در ادامه هم همراه با اشل بمانید. جهت دریافت قیمت لوازم کافه می توانید با اشل همراه باشید.

چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم؟

پیش از آن که درباره ی چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم صحبت شود، بهتر است بدانیم که فرنچ پرس چیست و چه کاربردی دارد. فرنچ پرس یک نوع قهوه ساز فرانسوی می باشد که جزو لوازم باریستا محسوب می شود که بسیاری از افراد علاقه زیادی به درست کردن قهوه با آن دارند چرا که تازه نگه داشتن طعم و عطر قهوه دم شده و همچنین کیفیت بالای دم شدن آن از ویژگی های این نوع قهوه ساز ها می باشد.

فرنچ پرس ها دو بخش اصلی به نام مخزن و اهرم فیلتر دارند و کار با آن ها بسیار آسان است. تمامی این موارد گفته شده، باعث شده است که این قهوه ساز ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشند. اما سوال اصلی این است که چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم. در ادامه به نحوه درست کردن قهوه با فرنچ پرس اشاره شده است:

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین بلندر صنعتی برای کافه

آسیاب کردن قهوه: اولین مرحله در بحث چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم و برای آماده کردن قهوه نه تنها با فرنچ پرس بلکه با هر قهوه ساز دیگری، آسیاب کردن قهوه می باشد. پس از این که دانه های قهوه را به صورت درشت آسیاب کردید، باید به ازای سفارش هر نفر ده الی چهار ده گرم پودر قهوه را در داخل مخزن فرنچ پرس ها بریزید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که اضافه کردن مقدار پودر قهوه با توجه به سلیقه شخصی شما انجام می شود، به این صورت که اگر قهوه غلیظ تر و تلخ تری دوست دارید، می توانید مقدار پودر قهوه را اضافه کنید و همچنین بالعکس. همچنین بهتر است قبل از اضافه نمودن پودر قهوه، مخزن فرنچ پرس را گرم کنید. مقداری آب گرم را داخل مخزن فرنچ پرس بریزید و پس از آن با صافی آن را پرس کنید تا به خوبی مخزن، گرم شود.

ترکیب قهوه با آب داغ: مرحله بعدی برای این که بدانیم چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم، ترکیب کردن پودر قهوه با آب داغ می باشد. انجام دادن این مرحله به این صورت است که باید پودر قهوه را در داخل مخزن بریزید و سپس آب داغ آماده شده را به آن اضافه کنید. همچنین به این نکته هم توجه کنید که باید اجازه دهید تا گاز قهوه از داخل مخزن خارج شود و پس از آن هر مقدار آب داغی که باقی مانده است را به آن اضافه کنید. پس از انجام تمامی این مراحل باید با استفاده از یک قاشق، پودر قهوه و آب داغ را به خوبی هم بزنید تا با هم دیگر ترکیب شوند.

فیلتر کردن قهوه: پس از هم زدن قهوه با آب داغ، چهار دقیقه صبر کنید تا پودر قهوه و آب داغ به خوبی با هم دیگر ترکیب شوند. پس از این مرحله نوبت به فیلتر کردن قهوه می رسد. فیلتر کردن قهوه باعث می شود که ذرات معلق پودر قهوه ته نشین بشوند. این کار به این صورت انجام می شود که فیلتر را باید به آرامی از بالا به پایین فشار دهید. انجام همه ی این موارد باعث می شود که بدانیم چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم اما داشتن تجربه و مهارت بالا نیز در سرو کردن هر چه بهتر یک قهوه موثر و مفید می باشد.

با فرنچ پرس چی درست کنیم؟

حال که با چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم بهتر است بدانیم که با فرنچ پرس چی درست کنیم. فرنچ پرس علاوه بر آماده کردن قهوه کاربرد های دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به درست کردن هات چاکلت، انواع و اقسام موکتل ها و … اشاره نمود. فرنچ پرس ها اجزای مختلفی دارند که با استفاده از تمامی آن ها می توان به این نتیجه رسید که چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم. در ادامه برخی از این اجزا به شما معرفی شده اند.

فیلتر: فیلتر فرنچ پرس یکی از اجزای این نوع قهوه ساز ها می باشد که جنس های متنوعی از آن طراحی شده است. اما بهتر است بدانید که فیلتر پلاستیکی ماندگاری بالایی ندارد و پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی بهترین گریل صنعتی برای رستوران

مخزن: شاید مهم ترین بخش چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم، مخزن باشد. مخزن نیز مانند فیلتر از جنس های مختلفی مانند فلز، شیشه، پلاستیک و … تشکیل شده است که می توان گفت نوع فلزی آن نسبت به دیگر موارد بهتر و با دوام تر می باشد.

استند: استند در بحث چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم، در واقع همان پایه دستگاه می باشد که یکی از مهم ترین اجزای فهمه ساز ها است.

درپوش: درپوش ها هم در بحث چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم، در واقع بر روی مخزن قرار می گیرند و نباید هیچ درز و فاصله ای با مخزن داشته باشند.

خرید فرنچ پرس

به طور کلی مطالبی که در طی مبحث چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم و مطالبی مانند با فرنچ پرس چی درست کنیم، خرید قهوه فرنچ پرس، چگونه با فرنچ پرس قهوه درست کنیم و… با هدف آشنایی بیشتر شما با این نوع قهوه ساز عنوان شد. برای آشنایی بیشتر با فرنچ پرس و همچنین خرید قهوه فرنچ پرس به شما توصیه می شود که به سایت اشل که یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین مراکز فروش تجهیزات کافه از جمله فرنچ پرس می باشد، مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رسام مشاوران میزان می باشد.

طراحی و اجرا